Tuesday, February 15, 2011

Objection lazim : Buat ape le aku nak ambil plan takafulink ni , company aku dah cover semuanya kalau aku sakit

Buat ape le aku nak ambil plan takafulink ni , company aku dah cover semuanya kalau aku sakit.

Ya benar , memang le dah ade company coverage kan. Sakit ape pun cover masuk hospital ke , outpatient ke , pegi klinik pon cover. Tapi masalahnye akak akak dan abang abang sekelian , macam mana kalau sakit sampai tahap tak boleh kerja bebulan bulan ( sakit kritikal). Berapa lama company nak simpan kita? Kalau lepas kene buang kerja sapa nak tanggung bil hospital ? Kalau ambil takafulink kalau sakit kritikal , premium jadi free , tak payah nak fikir bayar premium dah , Prudential BSN Takaful bayarkan semua dan lepas duit dapat duit selambak lagi. Masuk hospital Prudential BSN Takaful juga bayarkan bil hospital. Tayah risau dah nak korek ASB , bank , kredit kad nak bayar bil hospital.Lagi satu bayar premium tiap tiap bulan bukannye duit lebur je , duit tu sebahagiannya akan dimasukkan kedalam saving juga.

Macam mana pulak kalau berlaku kematian ?
Adakah company nak bayar pampasan? Kalau ada polisi dengan Prudential BSN Takaful , kalau berlaku kematian family dapat le pampasan ( lump sump) . Duit ni boleh la buat bayar hutang si mati , perbelanjaan family untuk teruskan kehidupan. Takkan mati nak tinggal hutang dengan anak bini , tak bertanggung jawab namanye tu , betul tak akak akak dan abang abang. Fikir fikir le sejenak. Takaful ni bukannye perkara harus tapi wajib untuk mereka yang sayangkan keluarga.

No comments:

Post a Comment