Sunday, February 6, 2011

Simpanan dengan prudential PRUsaver atau Takafulsaver.. jangan salah paham


Tujuan post ni nak jelaskan tentang simpanan di PRUsaver atau Prudential BSN Takaful Takafulsaver. Saya nak jelaskan kat sini yang premium yang dibayar tiap2 bulan tu bukan semuanya jadi simpanan yer , selalu agent akan put aside lebih kurang 10 percent untuk masuk dalam investment fund ( saver). 10% ini yang akan beranak membentuk saving anda. Jikalau anda hendak banyakkan simpanan didalam investment fund anda jadi anda boleh lah topup berapa nilai yang anda mahu kedalam investment anda. 95% akan dimasukkan kedalam simpanan anda dan 5% akan digunakan untuk membayar caj perkhidmatan.

Apakah kelebihan menyimpan didalam saver prudential?

Kalau anda kena critical illness atau Total permanent disability , prudential akan teruskan menyimpan untuk anda. Kan bagus macam tu , kalau anda simpan dekat bank kalau anda sakit atau hilang upaya kekal adakah bank akan terus menyimpan untuk anda?

Apa yang menarik lagi disini wang yang dimasukkan kedalam saver boleh dikeluarkan pada bila bila masa asalkan tinggalkan RM 1000 untuk terus polisi.

Jadi apabila anda membayar premium bukan semua duit premium itu akan jadi simpanan , kalau semuanya disimpan sape nak bayar komisen agent , sapa nak tanggung insurance charges camne Prudential nak baya gaji staff dia betol ke idak? harap harap post ini dapat menjelaskan tentang simpanan di Prudential.

No comments:

Post a Comment